Star Wars geht morgen weiter. Wir nähern uns dem Finale.
Beiträge von Oliver
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I will offer a second DCC game, this one in English, also a world tour event. (There will be swag!) I will prefer players that have no German alternative over others.
Dungeon Crawl Classics - Transylvanian Adventures: Starkweather Mountain
This will go into the evening timeslot, probable start time is 8pm / 20:00.
- This will use the modified DCC rules from the Transylvanian Adventures setting.
- No fantasy races, this is set in a fictional late 19th century Transylvania.
- You are monster hunters.
- Five player limit.
- I will bring 5 level 1 pregens of the following classes: Scoundrel, Survivor, Valiant, Hunter and Polymath.
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Bis zu zwei Leute bring ich in meiner Star Wars Runde einmalig unter, aber da wir dann sechs Spieler plus SL wären, wäre da das Limit dann erreicht.
Wir spielen ab knapp nach sieben.
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Well, good luck and fruitful writing.
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Schlauen Satz bitte hier einfügen.
Ansonsten hat's auch Rollenspiel.
Es wird wieder DSA geben und außerdem Star Wars. Den Rest müsst ihr mir sagen.
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The DCC will always start at 7pm. The invitations from Obsidian Portal seem to have a timezone/summer-winter-time problem.
Looking forward to it.
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Ausgezeichnet.
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Hallo, Zyrion.
Star Wars: Am Rande des Imperiums geht in die nächste Runde, ja.
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From the rules:
ZitatMighty Deed of Arms: Warriors earn their gold with pure physical prowess. They swing across chapels on chandelier chains, bash through iron-banded oaken
doors, and leap over chasms in pursuit of their foes. When locked in mortal melee, their mighty deeds of arms turn the course of battle: a brazen bull rush to push back the enemy lines, a swinging flail to entangle the beastman’s sword arm, or a well-placed dagger through the enemy knight’s visor.Prior to any attack roll, a warrior can declare a Mighty Deed of Arms, or for short, a Deed. This Deed is a dramatic combat maneuver within the scope of the current combat. For example, a warrior may try to disarm an enemy with his next attack, or trip the opponent, or smash him backward to open access to a nearby corridor. The Deed does not increase damage but could have some other combat effect: pushing back an enemy, tripping or entangling him, temporarily blinding him, and so on.
The warrior’s deed die determines the Deed’s success. This is the same die used for the warrior’s attack and damage modifier each round. If the deed die is a 3 or higher, and the attack lands (e.g., the total attack roll exceeds the target’s AC), the Deed succeeds. If the deed die is a 2 or less, or the overall attack fails, the Deed fails as well.
Refer to the Combat section for additional information on Mighty Deeds of Arms (see page 88).
(from Dungeon Crawl Classics Role Playing Game by Joseph Goodmann)
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Dungeon Crawl Classics: The Fellowship of the Goose will return to the Dirty Dungeon below Cillamar.
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Netter Versuch.
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Ich habe eine Antwort auf G+ gekriegt - normalerweise können Medizincharaktere das Talent Arzt. Dann wird das besser. Vielleicht ist der Droide nur schlecht zusammengebastelt.
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Nochmal zu den Heilregeln. Die sind im Hauptbuch genauso, also eine Wunde pro Erfolge. Bei 10 Wunden oder so und einer Probe der Schwierigkeit 3 ist das natürlich völlig wirkungslos.
Im Vergleich: In den Introregeln heilt ein Stimpack 4 Wunden sofort, in den Hauptregeln das erste Stim 5, dann 4, dann 3 ... pro Tag. Drei Stimpacks heilen also in beiden Fällen 12 Wunden quasi sofort. Dagegen stinkt der Medizinskill natürlich völlig ab.
Meine Hausregel ist ab sofort: 2 + Anzahl der Erfolge. Damit ist das Minimum pro geglücktem Heilversuch 3 Wunden. Bei einem Grad in Arzt sind es dann 4+, bei zwei Graden in Arzt 5+. Das erscheint mir sinnvoll und fair, zumal ein Arzt nur einmal pro Encounter aktiv werden darf.
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Vielleicht fahr ich hin, falls das Wetter nicht zu schlecht ist. Samstag klingt gut.
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Hatte heute unerwartet die Hütte voll bei Star Wars: Am Rande des Imperiums mit Zyrion, Dignitas, Scaramouche, Endocrine, Monsieur und E.
Findet ihr nicht, die Kleine hier hat die Lekku schön?
[Blockierte Grafik: https://lh6.googleusercontent.com/-HU1SYGGys2c/Us1yzxmJZ6I/AAAAAAAAEFo/n_ZVnBRaq-U/w506-h480/5fb40cba-20ab-410e-b79a-195fdcd72c6d]
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Kauderwelsch ist meine Spezialität! In Frankreich haben wir alle und uns selbst völlig kirre gemacht, weil ich Deutsch und Englisch sprach, die Elsässer Französisch und oft Deutsch, und meine Begleitung Französisch und mit mir Englisch! Das führte jedes Mal in babylonisches Sprachwirrwarr.
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Hallo, Simonius.
Vielen Dank für das nette Feedback! (Natürlich auch Honigmet. )
Ich hatte extra die Anzahl Szenen scharf begrenzt, damit es nicht so arg lang wird, aber es ist immer schwer abzuschätzen, wie lange es dann tatsächlich dauert. Da ich die Spielrunde nächste Woche nicht fortsetzen hätte können, war ich halt drum bemüht, durchzukommen.
Ich hab jetzt auch das Hardcoverregelwerk seit gestern. Mir gefällt es auch gut. Das mit dem Punkteaufheben ist okay so wie du das machst. Du kannst ja tatsächlich nicht wissen, was noch kommt. Bei Trail of Cthulhu oder Esoterrorists für die gleichen Regeln können sich die Spieler oft schon ausrechnen, dass es genau einen Kampf geben wird, und ballern die Punkte dementsprechend am Schluss raus. Das ist auf Dauer auch nix. In Night's Black Agents ist das schwieriger einzuschätzen und ich finde das auch ganz gut so.
Ihr habt euch jedenfalls gut geschlagen.
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Hello, PSI.
I see where you are coming from.
From my point of view there are two options: Two parties can follow different stories, even in different lands with a different direction. (Not in the same session, obviously.) Or there's a core party in one campaign and we swap characters out according to story line or player interest.
Half of the players have written multi-page backgrounds for one of their characters - you did two. My problem with this development is that several characters develop more off-screen than in actual adventures because there's too many of them. There's a big amount of character background which is virtually guaranteed to not pervade the game very much because I have over a dozen characters to distribute screen time between on any given session.
So, we could interchange two stories - the Fellowship campaign and a second one with two sets of protagonists. Or we could decide who stays at home and who goes on adventures on any return to town. From my point of view there's little chance that we see an unfolding of any character's story on-screen as long as I'm busy with juggling back and forth this horde. By holding on to what we have now we kind of give away the chance to actually tell these stories at the table together, don't you think?
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Gut, dann sind wir ja mit mind. 3 Spielern am Start.
Zielzeit ist und bleibt 19 Uhr.
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Ja, schliess auf.